Selasa, 12 Jun 2012

The Subject of my Attention?


A 75 year old male , came with lots of complaints
Nbo x 1/52
Cough 1/12
Nite sweat
Shortness of breath
Lethargy
Generalised weakness of the body
Generalised pain
Cant walk properly
Etc etc etc

.........................................................................................................................................................................
Q.   Kenapa uncle satu orang datang ?
       Anak mana?  
       Aunty  mana? 
       Uncle ini macam punya sakit…..
        Mana boleh  datang satu orang takda orang jaga?

A.   Saya bini juga jaga sama saya….dia motor naik, ada orang langgar....accident sudah patah kaki…
      dia rumah  juga ada...
      Saya tamau kacau sama saya punya anak laaa….saya anak 5 orang, semua pompuan juga.  
  
Q.    Pompuan pun mesti mau jaga Uncle….

A.    Ayoyo, itu nombor 1 punya anak 2 orang, satu sudah sakit, sekarang cuci darah 3x satu minggu.
        Itu nombor 2 punya anak, laki sudah mati.  Dia tiga anak ada..pompuan semua, lagi baca.
        Dia satu orang juga kerja.
        Itu nombor 3 punya anak….dia sini juga duduk, dia laki darah putih punya sakit, mesti mau pegi         
        Ipoh  angkat ubat.
        Itu nombor 4 punya anak sudah pigi keja Singapore….sana orang juga sudah kawin.
        Nombor 5 punya anak saya adik sudah ambik jaga….dia tak tau saya dia punya bapa.
        
       APA MACAM SAYA MAU PANGGEI DIAORANG JAGA SAMA SAYA?




Aasiyaa
Duh! Uncle.................


Tiada ulasan:

Catat Ulasan